יום שלישי, 29 בנובמבר 2016

בישול מהיר ואיכותי - מהם הדגשים?


בישול מהיר ואיכותי דורש מחשבה וקודם כל ארגון והבנה שבישול מהיר ואיכותי זה לא רק מתכון אלא גם הבנת המתכון ושליטה עליו. בישול מהיר ואכותי זה תעוזה המובילה לעשייה יצירתית.. מרכיב נוסף וחשוב מאד בחשיבה הקולינרית המחודשת שלך היא – טעם.

מרכיב הטעם הוא מה שמבדיל בין אדם המכין ארוחה לבין אדם המבשל ארוחה –  הטעם שלך הוא החתימה שלך על הבישול שלך! כמו ציר החותם על יצירתו. ובמידה ואינך טועם את האוכל שאתה מבשל או את הרוטב המלווה אותו, אין לך אף שליטה על המרכיב אולי החשוב ביותר בשפת הבישול – הטעם!  ומה שחשוב אף יותר , לא תוכל לרכוש את היכולת להתפתח ולפתח את החך שלך.

הרי אתה מעונין לבשל טוב. לא לבשל. נקודה.
ולשם כך עליך לטעום את האוכל שלך –  כל הזמן!
במהלך הבישול, ולאחר שהוא מפתח את טעמיו. ולקראת סוף הבישול – לפני הגשתו לשולחן במסגרת "תיקון תיבול" החתימה הסופית שלך על הבישול שלך לפני שהוא הופך נחלת הכלל.

טעם הוא קודם כל מרכיב נרכש. ולשם כך עליך לטעום כל פעם שאתה מבשל. הניסיון שלך, יעניק לך בטחון נרכש וישפר גם את היכולת שלך לשלוט במתכונים עתידיים שתיישם.
בשלב מסוים אל תחשוש לשנות את המתכון ולהוסיף לו את הטעמים הנרכשים שלך. דיברנו על גבולות המתכון יתרונותיו וחסרונותיו .

אבל אם תשכיל להפנים שהמתכון שהכנת משמש רק כנייר עבודה, אולי בשינוי קטן של מרכיבים וטעמים תוכל לשדרג אותו למתכון טעים במיוחד אשר יכול לשמש אותך נהדר בפעמים הבאות ועלול להפוך למתכון הדגל שלך.

ועכשיו לאחר שניסית את המתכון בשינוי קל ויצירתי וראית שהוא מוצלח, במהלך הזמן אתה תלמד שטעם גם אפשר לתכנן.
ובמילים אחרות קח את הטכניקה מהמתכון ,( גוף המתכון ) אבל שנה את טעמיו ( לבוש המתכון ) על פי העדפותיך, על ידי החסרה או הוספה של מרכיבים.

ולפני שתשאל עצמך – מאיפה יש לי את הידע הדרוש לשנות מתכון? חשוב שתזכור את הנוסחה להצלחה בבישול, תעז – תדע! העשייה שלך תלמד אותך ותשפר את החך שלך בבואך ליישם מתכונים עתידיים – ובבוא הזמן תוכל לתכנן ארוחות וטעמים משלך.

בנוסף למרכיב החשוב ביותר, יש להקפיד על זמן הבישול שכן לכל מאכל יש את הזמן שלו וחשוב להקפיד על פרמטר זה על מנת להגיע לטעם האולטימטיבי.

Image result for fast cooking
כל מה שנשאר הוא לאחל בתיאבון!